Interactive Rendering Framework for Distance Function Representations

Bálint, Csaba, Valasek, Gábor (2018) Interactive Rendering Framework for Distance Function Representations Annales Mathematicae et Informaticae. 48. pp. 5-13. ISSN 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)

[img] pdf
AMI_48_from5to13.pdf

Download (2MB)

Absztrakt (kivonat)

Sphere tracing, introduced by Hart in [5], is an efficient method to find ray- surface intersections, provided the surface is represented by a signed distance function (SDF) or a lower estimate of it. This paper presents an interactive rendering framework for visualising exact and estimate SDF representations. We demonstrate the performance of the system by visualising 3D fractals and its modularity by rendering algebraic and meta surfaces. In addition, we discuss SDF estimation of algebraic surfaces.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Bálint, CsabaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Valasek, GáborNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Megjegyzés: Selected papers of the 10th International Conference on Applied Informatics
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: Computer Graphics, Signed Distance Functions, Real-time Rendering
Nyelv: angol
Kötetszám: 48.
ISSN: 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 13 Már 2019 18:43
Utolsó módosítás: 13 Már 2019 18:43
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3308
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet