Gender differences in spatial visualization skills of engineering students

Nagy-Kondor, Rita (2016) Gender differences in spatial visualization skills of engineering students Annales Mathematicae et Informaticae. 46. pp. 265-276. ISSN 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_46_from265to276.pdf] pdf
AMI_46_from265to276.pdf

Download (696kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

Spatial visualization skills are very essential in engineering studies. This study investigated the effects of gender in important component of spatial skills among engineering students. A total of 126 first-year engineering students (68 female, 58 male) completed different spatial visualization tests. In order to analyze the obtained data, means, standard deviations and independent samples t-test were used.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Nagy-Kondor, Rita
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: Spatial ability, mathematics education, engineering education
Nyelv: angol
Kötetszám: 46.
ISSN: 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 10 Már 2019 16:36
Utolsó módosítás: 10 Már 2019 16:36
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3267
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet