Tóthné Molnár, Ildikó, Radványi, Tibor, Kovács, Emőd (2008) The usage of adapted ICT in the education of children with special educational need in different countries of Europe Annales Mathematicae et Informaticae. 35. pp. 189-204. ISSN 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)
pdf
AMI_35_from189to204.pdf Download (240kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
The education of the forthcoming generation is always a difficult task. This is particularly true for those educational institutes where students requiring special treatment are educated. These students are educationally challenged, mentally challenged or multi-challenged. In this article we present a Socrates-Comenius project which is dedicated to aim the usage of the information and communication technologies in the everyday educational work for students demanding special training. It is a fairly interesting and responsible challenge to discover how the computer could help to overcome difficulties and disadvantages which derive from handicap. On the other hand we present an international co-operation lasting for three years which prime goal was to construct a non-language-dependent software for handicapped children. In the article we introduce the institutions taking part in the development, the process of the program’s creation, the steps to apply the program and the possibilities and methods of improvement.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Tóthné Molnár, Ildikó NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Radványi, Tibor NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Kovács, Emőd NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | special educational, ICT, Technological tools, Manipulative materials |
Nyelv: | angol |
Kötetszám: | 35. |
ISSN: | 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online) |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 05 Már 2019 16:32 |
Utolsó módosítás: | 05 Már 2019 16:32 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3112 |
Tétel nézet |