Engineering students’ spatial abilities in Budapest and Debrecen

Nagy-Kondor, Rita, Sörös, Csilla (2012) Engineering students’ spatial abilities in Budapest and Debrecen Annales Mathematicae et Informaticae. 40 pp. 187-201. ISSN 1787-6117

[img] pdf
AMI_40_from187to201.pdf

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

The goal of this paper is to provide the level of first-year engineering students’ spatial abilities. We made our comparative survey at the Szent István University Budapest and University of Debrecen, Faculty of Engineering among first-year students of architecture. We made the survey among those students, who were successful in Descriptive Geometry I and II. We were looking for the answer for the question whether which part of the firstyear architecture students’ spatial ability and spatial geometrical knowledge is incomplete, and whether the students of two universities have sufficient differences between their spatial ability. The test results have been statistically evaluated and conclusions formulated. Keywords: Spatial ability, Descriptive Geometry education MSC: 51N05

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Nagy-Kondor, RitaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Sörös, CsillaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: angol
Kötetszám: 40
ISSN: 1787-6117
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 19 Feb 2019 18:49
Utolsó módosítás: 19 Feb 2019 18:49
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/2682
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet