Figula, Ágota, Kása, Emese (2025) The application of cooperative group work and APOS Theory in topic of logarithms Annales Mathematicae et Informaticae. 62. pp. 171-208. ISSN 1786-2337
|
pdf
171_208.pdf Download (9MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
The study investigates the impact of in-class cooperative group work on high school students’ mathematics performance, motivation and engagement. The research was conducted with 11th-grade students learning logarithms for the first time. The APOS Theory was applied to assess students’ cognitive development with an emphasis on students’ progress before and after the cooperative group work. Our findings indicate that the cooperative learning activity influenced positively the learning outcome. The post tests and the students’ activities in the lessons indicate that students’ motivation and engagement increased after group work and the pupils advanced to higher levels of the APOS Theory. Group level improvement was validated using Fischer’s exact test, whereas individual differences were investigated through Paired Samples t-test.
| Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
|---|---|
| Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Figula, Ágota NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Kása, Emese NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
| Megjegyzés: | This paper was supported by the National Research, Development and Innovation Office (NKFIH) Grant No. K132951. |
| Kapcsolódó URL-ek: | |
| Kulcsszavak: | APOS Theory, teaching logarithms, Fisher’s exact test, cooperative group work, Paired Samples t-test |
| Nyelv: | angol |
| Kötetszám: | 62. |
| DOI azonosító: | 10.33039/ami.2025.11.003 |
| ISSN: | 1786-2337 |
| Felhasználó: | Tibor Gál |
| Dátum: | 05 Dec 2025 12:11 |
| Utolsó módosítás: | 12 Dec 2025 12:40 |
| URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8920 |
![]() |
Tétel nézet |
