The Role of Hungarian in the Communication Styles of Infant and Early Childhood Educators with Bilingual Children in a Hungarian Nursery Care Setting

Szaszkó, Rita, Mandics, Bettina (2024) The Role of Hungarian in the Communication Styles of Infant and Early Childhood Educators with Bilingual Children in a Hungarian Nursery Care Setting Paideia. 14 (2). pp. 47-57.

[thumbnail of 47_57_szaszkó.pdf] pdf
47_57_szaszkó.pdf

Download (7MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33034/Paideia.2024.2.47

Absztrakt (kivonat)

Enhancing bilingual competencies and intercultural skills is a European priority, and it is beneficial to begin developing bilingual-related skills as early as possible. Accordingly, this study aimed to investigate the development of linguistic competencies in bilingual children aged 0–3 at a Hungarian day nursery in the capital. The qualitative research design included two components: interviews with bilingual parents (N=5) and interviews with infant and early childhood (IEC) educators (N=8). This paper focuses on the latter, exploring the educators’ beliefs, perceptions, and experiences, regarding Hungarian language development at the target institution. One of the key findings is that, although the educators possess varying levels of foreign language knowledge, they consistently apply the same communicative approach − namely, the immersion method − with both monolingual and bilingual children. This approach appears to be effective, as both educators and parents report that the bilingual children’s communicative competence in Hungarian, alongside their other language, tends to improve over time.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Szaszkó, Rita
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Mandics, Bettina
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: angol
Kötetszám: 14
DOI azonosító: 10.33034/Paideia.2024.2.47
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 11 Nov 2025 13:51
Utolsó módosítás: 11 Nov 2025 13:51
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8874
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet