Sólyom, Réka (2024) A helyesírási kompetencia fejlesztése, fejlődése egyetemi kurzusokon – egy empirikus felmérés tanulságai In: Nézőpontok a helyesírásról. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 143-157.
pdf
17_1_Sólyom.pdf Download (1MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány a helyesírási kompetencia fejlődését vizsgálja kérdőíves felmérés segítsé gével. Bemutatja, milyen előzetes tudással érkeztek az adatközlők a helyesírást fejlesztő kurzusokra, mit tartottak nehéznek, és milyen feladattípusokat ítéltek hasznosnak. Rávilágít, miért tartják fontosnak a hallgatók a helyesírást jelenlegi életükben, tervezik-e folytatni helyesírási kompetenciájuk fejlesztését, és ha igen, hogyan. --- Improving and improvement of the orthographic competence at university courses – results of an empirical research --- T his paper analyses the development of orthographic competence with the help of a questionnaire. The results show the pre-existing knowledge of the informants, and reveals what topics were considered to be complicated, and what kind of exercised are regarded as useful. It highlights why students consider orthography important in their present lives, and whether they plan to continue to develop of their orthographical competence, and if yes, how.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Sólyom, Réka NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | fejlesztés, feladattípus, helyesírás, kompetencia, nehézség --- development, exercise type, orthography, competence, difficulty |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.46403/Nezopontok.2024.143 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 11 Dec 2024 11:32 |
Utolsó módosítás: | 11 Dec 2024 11:33 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8345 |
Tétel nézet |