Kardos, Melinda (2024) Az ideális pedagógusról alkotott nézetek vizsgálata pedagógushallgatók körében In: Sallai Éva-emlékkönyv. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 347-363.
pdf
347_Kardos.pdf Download (902kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Jelen kutatásunkban a pedagógushallgatók ideális pedagógusról vallott nézeteinek vizsgálatára vállalkozunk. Tanulmányunk első részében kutatási témánk tudományterületi kapcsolódásának bemutatására törekszünk, a teljesség igénye nélkül a szakirodalom azon alapjait szeretnénk áttekinteni, amelyeket kutatásunk szempontjából jelentős nek ítélünk a téma megfelelő értelmezése érdekében. Célként fogalmazzuk meg a pedagóguskép feltárását mint a belső nézetek egyik meghatározó elemét, összevetve a társadalmilag elfogadott kompetenciákkal és sztenderdekkel. Arra a kérdésre keressük a választ, hogy hogyan látják a pedagógusképzésben első-, másod- és harmadéven tanuló hallgatók az „ideális pedagógus” képét. Kutatásunk kvalitatív jellegű, mintánkat a Sántha (2009) által leírt célzott-rétegzett kényelmi-koncentrált mintavételi eljárás segítségével választottunk ki. A begyűjtött adatokat a Maxqda elemzőprogram segítségével elemeztük. A kapott eredmények, miszerint a pedagógushallgatók a szociális tényezők fontosságát emelik ki az ideális pedagógus esetében, mintsem a kognitív és a személyiségjellemzőket, arra enged következtetni, hogy a megkérdezett pedagógushallgatók a szociális készségekre nagy hangsúlyt fektetnek, ami a jövő társadalmának formálása szempontjából egy emberközpontú jövőre enged következtetni, ahol a pedagógus szerepe a váltakozó kihívások ellenére is pótolhatatlanná és kimagaslóan fontossá válik.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Kardos, Melinda NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | nézetek, ideális pedagógus, metaforavizsgálat, pedagógushallgatók, kompetenciák |
Nyelv: | magyar |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 02 Dec 2024 08:47 |
Utolsó módosítás: | 02 Dec 2024 08:47 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8321 |
Tétel nézet |