Az ideális pedagógusról alkotott nézetek vizsgálata pedagógushallgatók körében

Kardos, Melinda (2024) Az ideális pedagógusról alkotott nézetek vizsgálata pedagógushallgatók körében In: Sallai Éva-emlékkönyv. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 347-363.

[thumbnail of 347_Kardos.pdf] pdf
347_Kardos.pdf

Download (902kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

Jelen kutatásunkban a pedagógushallgatók ideális pedagógusról vallott nézeteinek vizsgálatára vállalkozunk. Tanulmányunk első részében kutatási témánk tudományterületi kapcsolódásának bemutatására törekszünk, a teljesség igénye nélkül a szakirodalom azon alapjait szeretnénk áttekinteni, amelyeket kutatásunk szempontjából jelentős nek ítélünk a téma megfelelő értelmezése érdekében. Célként fogalmazzuk meg a pedagóguskép feltárását mint a belső nézetek egyik meghatározó elemét, összevetve a társadalmilag elfogadott kompetenciákkal és sztenderdekkel. Arra a kérdésre keressük a választ, hogy hogyan látják a pedagógusképzésben első-, másod- és harmadéven tanuló hallgatók az „ideális pedagógus” képét. Kutatásunk kvalitatív jellegű, mintánkat a Sántha (2009) által leírt célzott-rétegzett kényelmi-koncentrált mintavételi eljárás segítségével választottunk ki. A begyűjtött adatokat a Maxqda elemzőprogram segítségével elemeztük. A kapott eredmények, miszerint a pedagógushallgatók a szociális tényezők fontosságát emelik ki az ideális pedagógus esetében, mintsem a kognitív és a személyiségjellemzőket, arra enged következtetni, hogy a megkérdezett pedagógushallgatók a szociális készségekre nagy hangsúlyt fektetnek, ami a jövő társadalmának formálása szempontjából egy emberközpontú jövőre enged következtetni, ahol a pedagógus szerepe a váltakozó kihívások ellenére is pótolhatatlanná és kimagaslóan fontossá válik.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Kardos, Melinda
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: nézetek, ideális pedagógus, metaforavizsgálat, pedagógushallgatók, kompetenciák
Nyelv: magyar
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Dec 2024 08:47
Utolsó módosítás: 02 Dec 2024 08:47
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8321
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet