Tókos, Katalin (2024) A videotréning módszertani lehetőségei a tanárjelöltek szakmai tanulásának, identitáskonstruálásának támogatásában In: Sallai Éva-emlékkönyv. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 145-171.
pdf
145_Tókos.pdf Download (901kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A tanulmány a tanárjelöltek szakmai fejlődésének és tanulásának, szakmai identitásának támogatási lehetőségeivel foglalkozik. Először a szakmai fejlődés és tanulás fogalmi változását, az identitásfogalommal való kapcsolatát értelmez zük, majd a videotréning mint támogató eszköz módszertani lehetőségeit, az ez zel kapcsolatos kutatások eredményeit vesszük számba a tanárképzésben való alkalmazás nézőpontjából. Írásunk második felében egy példát hozunk arra, hogy az ELTE tanárképzésébe hogyan építettük be a videotréning módszerét – egy nagyobb volumenű pedagóguskutatás, a MoTel-program1 részeként (Models of Teacher Learning) – a tanárjelöltek személyre szabott támogatásának kipróbálása és ehhez kapcsolódó javaslatok megfogalmazása céljával.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Tókos, Katalin NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | tanárjelöltek, szakmai fejlődés és tanulás, szakmai identitás, vi deotréning/Video Interaction Guidance |
Nyelv: | magyar |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 02 Dec 2024 08:07 |
Utolsó módosítás: | 02 Dec 2024 08:07 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8310 |
Tétel nézet |