A videotréning módszertani lehetőségei a tanárjelöltek szakmai tanulásának, identitáskonstruálásának támogatásában

Tókos, Katalin (2024) A videotréning módszertani lehetőségei a tanárjelöltek szakmai tanulásának, identitáskonstruálásának támogatásában In: Sallai Éva-emlékkönyv. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 145-171.

[thumbnail of 145_Tókos.pdf] pdf
145_Tókos.pdf

Download (901kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

A tanulmány a tanárjelöltek szakmai fejlődésének és tanulásának, szakmai identitásának támogatási lehetőségeivel foglalkozik. Először a szakmai fejlődés és tanulás fogalmi változását, az identitásfogalommal való kapcsolatát értelmez zük, majd a videotréning mint támogató eszköz módszertani lehetőségeit, az ez zel kapcsolatos kutatások eredményeit vesszük számba a tanárképzésben való alkalmazás nézőpontjából. Írásunk második felében egy példát hozunk arra, hogy az ELTE tanárképzésébe hogyan építettük be a videotréning módszerét – egy nagyobb volumenű pedagóguskutatás, a MoTel-program1 részeként (Models of Teacher Learning) – a tanárjelöltek személyre szabott támogatásának kipróbálása és ehhez kapcsolódó javaslatok megfogalmazása céljával.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Tókos, Katalin
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: tanárjelöltek, szakmai fejlődés és tanulás, szakmai identitás, vi deotréning/Video Interaction Guidance
Nyelv: magyar
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Dec 2024 08:07
Utolsó módosítás: 02 Dec 2024 08:07
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8310
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet