Online Tools for Exercises in Digital Remote Education in Elementary School

Bernhardt, Renáta, Szaszkó, Rita (2024) Online Tools for Exercises in Digital Remote Education in Elementary School Paideia. 14 (1). pp. 117-131.

[thumbnail of 117_bernhardt.pdf] pdf
117_bernhardt.pdf

Download (1MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33034/Paideia.2024.1.117

Absztrakt (kivonat)

Digital remote education (2020–2021) presented unprecedented challenges worldwide for both teachers and students at all levels in educational processes. Hungarian elementary school teachers typically autonomously explored online methodologies and techniques as platforms to meet the criteria of effective digital remote education. The aim and the main scope of our online questionnaire study was to gain insights into the efficiency of various digital platforms and opportunities that the participating teachers (N=71 teaching 1–6 grades explored and experimented with. The research question aimed to elicit how the respondent elementary school teachers were able to apply various digital tools to support their pedagogical practices during the following phases of instruction: lead-in, presentation and/or elicitation, controlled and free practice, revision, and evaluation and assessment.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Bernhardt, Renáta
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Szaszkó, Rita
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: angol
Kötetszám: 14
DOI azonosító: 10.33034/Paideia.2024.1.117
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Okt 2024 11:02
Utolsó módosítás: 05 Dec 2024 10:26
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8229
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet