Molnár, Marietta (2024) A problémaalapú tanulás – didaktikai megújulás a felsőoktatásban Paideia. 14 (1). pp. 57-70.
A teljes szöveg nem érhető el a repozitóriumban. [error in script]Absztrakt (kivonat)
A problémaalapú tanulás pedagógiai értelmezése annak a tanulásszervezési folyamatnak a rendszerelemeit nyújtja – mind elméleti, mind gyakorlati kontextusban –, amelyben a hangsúly a tanuló személyes hatékonyság- és kompetenciatudatára, a nyitott és rugalmas gondolkodásmódra, a változó világban való tájékozódásra és a folyamatos önfejlesztés igényére helyeződik. A tudást mint egyéni konstrukciót értelmezi, amelynek módszerei, munkaformái és eszközei a kooperatív tanulási környezetben nyernek létjogosultságot. Különféle tanuláselméleti tartalmak komplex integritásában a tanulási folyamatot élethelyzetekbe tereli. Erős késztetést generál a tanulókban az őket érintő, aktuálisnak megélt társadalmi, gazdasági jelenségek egyéni és kollektív értelmezésére, a kérdések megválaszolására, egy probléma sikeres kezelésére.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Molnár, Marietta NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Nyelv: | magyar |
Kötetszám: | 14 |
DOI azonosító: | 10.33034.Paideia.2024.1.57 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 02 Okt 2024 10:44 |
Utolsó módosítás: | 02 Okt 2024 10:44 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8225 |
Tétel nézet |