A problémaalapú tanulás – didaktikai megújulás a felsőoktatásban

Molnár, Marietta (2024) A problémaalapú tanulás – didaktikai megújulás a felsőoktatásban Paideia. 14 (1). pp. 57-70.

A teljes szöveg nem érhető el a repozitóriumban. [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33034.Paideia.2024.1.57

Absztrakt (kivonat)

A problémaalapú tanulás pedagógiai értelmezése annak a tanulásszervezési folyamatnak a rendszerelemeit nyújtja – mind elméleti, mind gyakorlati kontextusban –, amelyben a hangsúly a tanuló személyes hatékonyság- és kompetenciatudatára, a nyitott és rugalmas gondolkodásmódra, a változó világban való tájékozódásra és a folyamatos önfejlesztés igényére helyeződik. A tudást mint egyéni konstrukciót értelmezi, amelynek módszerei, munkaformái és eszközei a kooperatív tanulási környezetben nyernek létjogosultságot. Különféle tanuláselméleti tartalmak komplex integritásában a tanulási folyamatot élethelyzetekbe tereli. Erős késztetést generál a tanulókban az őket érintő, aktuálisnak megélt társadalmi, gazdasági jelenségek egyéni és kollektív értelmezésére, a kérdések megválaszolására, egy probléma sikeres kezelésére.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Molnár, Marietta
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: magyar
Kötetszám: 14
DOI azonosító: 10.33034.Paideia.2024.1.57
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 02 Okt 2024 10:44
Utolsó módosítás: 02 Okt 2024 10:44
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8225
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet