T. Nagy, László, Boda, István Károly, Tóth, Erzsébet (2024) A mesterséges intelligencia multimédiás lehetőségei, médiakonverziók In: Agria Média 2023. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 248-255.
A teljes szöveg nem érhető el a repozitóriumban. [error in script]Absztrakt (kivonat)
A jelenleg elérhető mesterséges intelligencia entitások számtalan formában vannak jelen az interneten, ezen megnyilvánulások kimenetén a multimédia minden elemét megfigyelhetjük. A multimédia és a különböző, egyre változatosabb formában megjelenő digitális média elemek tanulásra-oktatásra gyakorolt pozitív hatásait már évtizedes tapasztalatok és kutatások támasztják alá. Az MI és az általa generált médiatartalmak széles körű megjelenése és elérhetősége azonban olyan új lehetőségeket teremt vagy nyit meg számunkra, amelyek használhatósága és alkalmazása további vizsgálatokat igényel. Az MI által generált verbális és multimediális tartalmak egészen más szerkesztési elvek és bemeneti adatok alapján jönnek létre, mint azok a tartalmak, amelyeket mi emberek alkotunk. Az MI által létrehozott kimenetek – mindezek ellenére – egyre kevésbé különböztethetők meg az ember alkotta tartalmaktól. Az előadás tárgyát adó kutatás olyan konkrét mesterséges intelligenciával támogatott médiageneráló eszközöket és azok kimeneteit vizsgálja empirikus módszerrel és az eredmények heurisztikus kiértékelésével, amelyek valamilyen adatkonverziót eredményeznek. Jelen tanulmányban célunk a leggyakoribb – főleg ingyenes – MI alkalmazások összegzése, valamint be és kimeneteik vizsgálata média/adat konverziós szempontból, néhány gyakorlati példán keresztül is szemléltetve. ----- THE MULTIMEDIA POSSIBILITIES OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE AND MEDIA CONVERSION The currently available artificial intelligence entities are present on the internet in countless forms and the output of these manifesttions can be observed in all elements of multimedia. The positive effects of multimedia and the increasingly diverse digital media elements on learning and teaching have been supported by decades of experience and research. However, the widespread experience and accessibility of AI and the media content it generates creates or opens up new possibilities for us, the usability and application of which require further investigation. The verbal and multimedia content generated by AI is based on very different editing principles and inputs from the contents we humans create. In spite of this, AI generated output is increasingly difficult to distinguish from human-generated content. The research that is the subject of this talk investigates specific AIsupported media generation tools and their outputs using empirical methods and heuristic evaluation of the results that conclude in some kind of data conversion. In this paper, we aim to summarize the most common,free-ofcharge AI applications and to investigate their inputs and outputs from a media/data conversion perspective, illustrated by some practical examples.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés T. Nagy, László NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Boda, István Károly NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Tóth, Erzsébet NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | mesterséges intelligencia, multimédia, médiakonverzió, tanulástámogatás, digitális oktatás ----- artificial intelligence, multimedia, media conversion, learning support, digital education |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.17048/AM.2023.248 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 25 Szep 2024 10:14 |
Utolsó módosítás: | 25 Szep 2024 10:14 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8209 |
Tétel nézet |