Digitális történetalkotás zenei impulzusra

Magyar, Ágnes (2024) Digitális történetalkotás zenei impulzusra In: Agria Média 2023. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 62-69.

[thumbnail of 62_Magyar.pdf] pdf
62_Magyar.pdf

Download (510kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.17048/AM.2023.62

Absztrakt (kivonat)

Az óvodapedagógus képzésben különösen fontosak az olyan gyakorlati feladatok, amelyek célja a kreativitás, a problémamegoldó gondolkodás és a produktív fantázia fejlesztése, mindez a kor módszertani és technológiai innovációinak alkalmazásával. A játék a művészetekben tantárgy keretében egy olyan, több lépésből álló projekten vezettem végig az óvodapedagógus szakos hallgatókat, amelynek során megtapasztalhatták saját alkotó fantáziájuk megnyilvánulását, és eredményeként mindegyikük egy saját megírt és illusztrált, majd digitálisan megjelenített mesével büszkélkedhetett. A kutatás tágabb értelemben vett elméleti hátterét a kognitív pszichológián alapuló folyamatalapú írásstratégia jelenti. Szűkebb értelemben a kreatív írás technikáinak, valamint a digitális történetmesélésnek (DST) projektszemléletű, élménypedagógiai kontextusban való alkalmazási lehetőségei teremtik meg a konceptuális hátteret. A kutatás 2023 március-április folyamán valósult meg, kvalitatív és kvantitatív módszerekkel. Kvantitatív eszközként az írásbeli kikérdezést alkalmaztam, amelynek segítségével a projekt során megélt tapasztalataikról, az egyes feladatrészekről alkotott véleményükről, az azokhoz való viszonyukról, hasznosságukról, hatásukról kérdeztem a résztvevőket. Kvalitatív eljárásként az egyes részfeladatok során létrejött produktumokat (asszociációk zenei hatásra, rajz vagy festmény az asszociációk mentén; történetalkotás az asszociációk és a kép segítségével; a történet jeleneteinek megformázása gyurmából vagy egyéb kreatív eszközökkel; a jelenetekről készült fotók; a fotókból összeállított kisfilm) elemzem. A kutatás eredményét a hallgatóknak az írásbeli kikérdezés és a konzultációkon saját és társaik munkáira adott reflexiók, valamint az elkészült produktumok, a zenei impulzusra íródott és illusztrált, majd digitális történetekké formált mesék jelentik. ----- DIGITAL STORYTELLING ON MUSICAL IMPULSE Practical tasks that aim to develop creativity, problem-solving and productive imagination, using the methodological and technological innovations of the day, are particularly important in pre-school teacher training. As part of the Play in the Arts course, I led the pre-school teacher students through a multi-step project in which they were able to experience their own creative imagination, and as a result, each of them was able to boast a story that they had written, illustrated and digitally visualised. The broader theoretical background of the research is the process-based writing strategy based on cognitive psychology. In a narrower sense, the conceptual background is provided by the possibilities of applying creative writing techniques and digital storytelling (DST) in a project-based experiential pedagogical context. The research was carried out between March and April 2023, using qualitative and quantitative methods. As a quantitative tool, I used written questionnaires to ask the participants about their experiences during the project, their opinions on the different parts of the tasks, their attitude towards them, their usefulness and their impact. Qualitatively, I will analyse the products of each sub-task (associations to music, drawing or painting based on the associations; story-telling using the associations and the picture; making the scenes of the story out of clay or other creative means; photos of the scenes; short film made from the photos). The results of the research are the written questionnaires and reflections of the students on their own and their peers' work, as well as the finished products, the stories written and illustrated on the musical impulse and then transformed into digital stories.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Magyar, Ágnes
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: digitális történetmesélés, zenei impulzus, kreatív írás, produktív fantázia ----- digital storytelling, musical impulse, creative writing, productive imagination
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.17048/AM.2023.62
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 24 Szep 2024 11:11
Utolsó módosítás: 29 Nov 2024 08:07
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8193
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet