A könyv és a képernyő kapcsolata az oktatásban

Balla, Georgina (2024) A könyv és a képernyő kapcsolata az oktatásban In: Agria Média 2023. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 55-59.

A teljes szöveg nem érhető el a repozitóriumban. [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.17048/AM.2023.55

Absztrakt (kivonat)

A könyv egy olyan eszköz, ami nélkül a tanítás és a tanulás elképzelhetetlen lenne. Az infokommunikációs eszközöknek köszönhetően ma már nem csak nyomtatott, kézzel megfogható, papíralapú könyvre gondolhatunk, hanem képernyősre is. Az utóbbit a kor adta újításoknak köszönhetjük, mivel már elektronikus formában hozzáférhetünk a néhány megabyte nagyságú, értékes szöveghez, akár ingyenesen is. Ezeket akár okostelefonokon, laptopokon, e-könyveken stb. nyithatjuk meg és olvashatjuk el. Azonban nem ugyanaz egy nyomtatott és egy elektronikus könyv olvasás. A kérdés az, hogy a könyv helyét átveheti a képernyő? A kutatás célja megvizsgálni a könyv és a képernyő közötti eltéréseket, az oktatásban betöltött szerepeiket, és választ kapni arra a kérdésre, hogy vajon melyik tárgyat használjuk leginkább a sikeres tanítás elérése érdekében. Vajon a tanuláshoz mennyire mindegy, hogy miből tanulunk és mit fogunk a kezünkben? ----- THE CONNECTION OF THE BOOK AND THE SCREEN IN THE EDUCATION The book is an important tool, and without it, teaching and learning would be unthinkable. Thanks to ICT (information communication tools), today we can think not only of printed, hand-held, paper-based books, but also of e-books. The e-books are the innovations of the time. In digital form we have access to the valuable text of a few megabytes, even for free. However, reading a printed book and an electronic book are not the same. The question is, can the e-book reader take the place of the printed book? The purpose of the research is to examine the differences between the book and the screen, their roles in education, and to get an answer to which subject is used most in order to achieve successful teaching. How much does it matter what we are holding in our hands while learning?

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Balla, Georgina
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: olvasás, könyv, e-könyv, képernyő, transzformáció ---- reading, book, e-book, screen, transformation
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.17048/AM.2023.55
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 24 Szep 2024 11:08
Utolsó módosítás: 24 Szep 2024 11:08
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8192
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet