Demeter, Zsuzsa (2024) Megzenésített versek lehetséges helye az irodalomórákon In: Agria Média 2023. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 41-45.
A teljes szöveg nem érhető el a repozitóriumban. [error in script]Absztrakt (kivonat)
A felvetés lényege, hogy az alfa-generáció irodalom határterületi értékkapcsolása befolyásolja-e a szöveghez való viszonyulást, vagyis számít-e, hogy hogyan adjuk elő ugyanazt a dolgot a befogadó érdeklődése szempontjából. Az utóbbi évek kompetencia-felmérései és PISA eredményei azt bizonyítják, hogy a diákok szövegértése romlik. A hipotézisben választ keresek arra, hogy a diákok hogyan viszonyulnak a szöveghez, milyen befogadói aspektussal közelítenek felé, és hogy ez befolyásolható-e irodalom-határterületi médium segítségével. A rövid felmérés során a Red-Bull Pilvaker megzenésített szövegei kerülnének összevetésre az eredeti verssel/versekkel. A líra önmagában egy zenei műnem volt, magán viselte nem csak elnevezésében a zeneiség jegyeit – ahogyan maga az elnevezés, a szó eredeti jelentése is erre a lantra vagy hárfára emlékeztető húros hangszerre utal. Az érzelmi és hangulati-líra befogadói aspektusából történő vizsgálata a műfaj „újrazenésítésének” tükrében egy olvasási és szövegértései metodológia. A vizuális és a hallott szövegészlelés közötti összefüggések és módozatváltozatok megfigyelése a kiinduló hipotézis alapja.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Demeter, Zsuzsa NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | olvasás, olvasás transzformációja, szövegértés, verselemzés, líra, dal, generációs eltolódás, vers, Petőfi Sándor, Red Bull Pilvaker, Füstbe ment terv |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.17048/AM.2023.41 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 24 Szep 2024 10:43 |
Utolsó módosítás: | 24 Szep 2024 10:43 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8190 |
Tétel nézet |