Online tanulókörök az élethosszig tartó tanulás folyamatában

Simándi, Szilvia (2024) Online tanulókörök az élethosszig tartó tanulás folyamatában In: Agria Média 2023. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 26-30.

A teljes szöveg nem érhető el a repozitóriumban. [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.17048/AM.2023.26

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt időszak kihívásai (Covid19, energiaválság stb.) egyre inkább felértékelik az online tanulási lehetőségeket és közösségi élményeket az élethosszig tartó és az élet minden területére kiterjedő tanulás vonatkozásában is, amelyet az is erősít, hogy egyre mobilabbá és egyre inkább digitális írástudóvá válnak az emberek. Megítélésünk szerint napjainkban a felnőttkori művelődés és tanulás is jól támogatható online tanulási környezetben, például tanulókörök inspirálásával. A tanulókörök a felnőttkori tanulásnak ismert színterei, és napjainkban a mozgatórugóját jellemzően egy személyes kíváncsiságon alapuló, szabadon választott témában (akár az általános műveltséghez, akár az egyén életmódjához, a hobbitevékenységéhez stb. is kötődhet) való elmerülés képezi. Jelen munkánkban egy igényfelmérést mutatunk be online felületeken kialakítható tanulókörök iránti érdeklődésről az élethosszig tartó tanulás kontextusában. ----- LIFELONG LEARNING - LEARNING CIRCLES The challenges of recent times have increasingly valorised online learning opportunities and social experiences in relation to lifelong learning and learning in all aspects of life reinforced by the fact that people are becoming increasingly mobile and digitally literate. We believe that adult learning can nowadays be well supported in online learning environments, for example by inspiring learning circles. Learning circles are a well-known platforms for adult learning and are nowadays typically driven by immersion in a topic of one's choice (whether related to general knowledge or to one's lifestyle, hobbies, etc.) based on personal curiosity. In this paper, we present a survey on the interest in learning circles on online platforms in the context of lifelong learning

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Simándi, Szilvia
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: élethosszig tartó tanulás, felnőttkori tanulás, tanulókörök ----- lifelong learning, adult learning, learning circles
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.17048/AM.2023.26
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 24 Szep 2024 10:29
Utolsó módosítás: 24 Szep 2024 10:29
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8187
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet