A Youtube-ról történő tanulás pozitív oldalai az EKKE Pedagógiai kara hallgatóinak körében

Kenyeres, Attila Zoltán (2024) A Youtube-ról történő tanulás pozitív oldalai az EKKE Pedagógiai kara hallgatóinak körében Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 45. köt.). Tanulmányok a neveléstudomány köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Paedagogica [Tanári professzió – Közösségi tanulás – Iskolapedagógia]. 45. pp. 83-95.

[thumbnail of 2_3_Kenyeres Attila Zoltán.pdf] pdf
2_3_Kenyeres Attila Zoltán.pdf

Download (648kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46436/ActaUnivEszterhazyPedagog...

Absztrakt (kivonat)

Az internetes oldalak és a közösségi média szerepét a tudományról szóló információszerzésben már több korábbi kutatás is kimutatta (lásd: Jarreau-Porter, 2018; Kenyeres, 2019), a 2000-es évek környékén született generációk médiafogyasztási idejének pedig több mint 30 százalékát felhasználó készítette (user-created content) tartalom megtekintése teszi ki (Dóbé–Rózsás, 2017). Ilyen felhasználó készítette tartalomnak számítanak a YouTube-on és a TikTokon gazdagon fellelhető videóanyagok is, melyek jelentős része kifejezetten ismeretterjesztő-oktató céllal készül. Ezek fogyasztói pedig nagyrészt a fiatal korosztályok tagjai közül kerülnek ki. Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Pedagógiai Karának hallgatói körében 2022 őszén online kutatást végeztünk, amelyben azt igyekeztünk feltárni, milyen szerepet töltenek be a YouTube-on, TikTokon és egyéb felületeken elérhető videók a mindennapos tanulásukban. Az online kérdőívünket részben közösségimédia-felületeken osztottuk meg, részben tanórák keretében történt a kitöltetés. Összesen 202 egyetemista töltötte ki az önbevalláson alapuló kérdőívet. A kutatás során azt vizsgáltuk, mennyire gyakori, hogy tanulási célra használják a YouTube-ot, illetve milyen csatornákat néznek ilyen szándékkal. A kritikai attitűd feltárására is törekedtünk, illetve a YouTube-ról történő tanulás előnyeit és hátrányait is vizsgáltuk. Jelen publikációnkban azt mutatjuk be, milyen témakörökben tanulnak a YouTube-ról a kérdőívünket kitöltő egri egyetemisták, és milyen pozitív hatásokat említettek ennek relációjában.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Kenyeres, Attila Zoltán
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: tanulás, YouTube, egyetemisták, közösségi média
Nyelv: magyar
Kötetszám: 45.
DOI azonosító: 10.46436/ActaUnivEszterhazyPedagogica.2023.83
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 10 Jún 2024 07:54
Utolsó módosítás: 04 Júl 2024 08:31
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8140
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet