A levelező tagozatos szakmatanár szakos hallgatók által legszívesebben alkalmazott módszerek

Kovácsné Duró, Andrea (2024) A levelező tagozatos szakmatanár szakos hallgatók által legszívesebben alkalmazott módszerek In: A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 79-95.

[thumbnail of 79_Kovácsné.pdf] pdf
79_Kovácsné.pdf

Download (834kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46403/Amult.2024.79

Absztrakt (kivonat)

Az oktatási módszerek kérdésköre napjainkban ismételten az érdeklődés középpontjában áll, hiszen az újabb tanulói generációk a korábbiaktól eltérő tanulási helyzeteket igényelnek. Ennek következtében pedig a pedagógusok módszertani repertoárjának gazdagítása is elengedhetetlen. Empirikus kutatásom során ezért egyéni kérdőíves vizsgálattal a levelezős szakmatanár szakos hallgatók által a tanórákon szívesen alkalmazott módszereket szándékoztam feltárni. Az eredmények azt mutatták, hogy a tanárjelöltek leginkább a szemléltetést, illetve a játékot és a kooperatív módszert kedvelik. Az egyes módszerekhez fűzött elemzések azonban nem elég részletesek, kevés személyes példával alátámasztottak. Ebből adódóan a képzés során nagyobb szerepet kell szánni a többféle tanulási modalitást lehetővé tevő metodikák alkalmazására való felkészítésnek, valamint az önreflexiós képesség fejlesztésének.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Kovácsné Duró, Andrea
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: oktatási módszerek, szakmatanár szakos hallgatók, kérdőíves vizsgálat
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46403/Amult.2024.79
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 30 Ápr 2024 15:25
Utolsó módosítás: 30 Ápr 2024 15:25
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8105
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet