Középiskolás diákok énhatékonyságának vizsgálata

Zagyváné Szűcs, Ida (2024) Középiskolás diákok énhatékonyságának vizsgálata In: A múlt, a jelen és a jövő a pedagógiában. Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 49-77.

[thumbnail of 49_Zagyváné.pdf] pdf
49_Zagyváné.pdf

Download (964kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46403/Amult.2024.49

Absztrakt (kivonat)

Az élethosszig történő tanulás feltétele az önszabályozott tanulásra való képesség. Az oktatási folyamatban a pedagógus alapvető feladata a tanulók önszabályozott tanulásának fejlesztése. A tanulmány egy nagyobb kutatás részkutatásának eredményeit mutatja be. A longitudinális vizsgálat során az általunk tanított középiskolás diákok énhatékonyságának alakulását helyeztük a középpontba. Kutatási célunk az volt, hogy feltárjuk, az angol nyelv tanulása során végzett rendszeres önértékelés eredményeként változott-e, és ha igen, akkor milyen mértékben a tanulók énhatékonyságának észlelése. Kutatásunk akciókutatás, amelynek során lehetőségünk volt összehasonlítani kísérleti csoportunk eredményeit egy kontrollcsoportéval. Eredményeink bizonyára hozzájárulnak kutatótanári programunk gazdagításához, amelynek fő célja az önszabályozott tanulás fejlesztési lehetőségeinek feltérképezése az önértékelés egy bizonyos módszerének (rubrics) segítségével.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Zagyváné Szűcs, Ida
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: énhatékonyság észlelése, angolnyelv-tanulás, íráskészség fejlesztése, önszabályozott tanulás
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46403/Amult.2024.49
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 30 Ápr 2024 15:23
Utolsó módosítás: 30 Ápr 2024 15:23
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8104
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet