Discovering epitrochoid curves with STEAM-based learning methods

Körei, Attila, Szilágyi, Szilvia (2024) Discovering epitrochoid curves with STEAM-based learning methods Annales Mathematicae et Informaticae. ISSN 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_online_1410.pdf] pdf
AMI_online_1410.pdf

Download (12MB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2024.04.001

Absztrakt (kivonat)

In this paper, we present a new teaching-learning technique for drawing and identifying several members of an important family of parametric curves based on educational robotics supported by dynamic geometry software. Epitrochoid curves are essential in teaching first-year computer science and engineering students mathematics. From a methodological point of view, these are usually attractive and aesthetic curves suitable to capture students’ interest and give first-hand experiences and activities. To implement a new STEAM-based learning method in this field, we created a drawing LEGO robot to visualise the epitrochoid curves and improved a virtual Epitrochoid Tracker with the Desmos graphing calculator to check the parametric equations for the drawn curve. The paper focuses on the two pillars of the developed STEAM-based learning method and their pedagogical aspects.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Körei, Attila
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Szilágyi, Szilvia
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: Accepted manuscript. Published online: April 11, 2024. The research was carried out in the framework of the RRF-2.3.1-21-2022-00013 National Laboratory for Social Innovation project.
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: STEAM-based education, dynamic geometry software, educational robotics, parametric curves, epitrochoid curves
Nyelv: angol
DOI azonosító: 10.33039/ami.2024.04.001
ISSN: 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 11 Ápr 2024 14:05
Utolsó módosítás: 11 Ápr 2024 14:05
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8056
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet