Some thoughts on visual literacy education

Koltay, Tibor (2020) Some thoughts on visual literacy education Paideia. 6. (2.). pp. 51-61.

[thumbnail of 51_61_Koltay.pdf] pdf
51_61_Koltay.pdf

Download (291kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

This paper focuses on the nature of visual literacy by outlining its history, conceptual, and disciplinary background, putting emphasis on meaning making and representation. It explains visual literacy’s relationship to other literacies and visualization techniques, such as mind mapping and concept mapping. Visual literacy is characterized also as an educational exercise

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Koltay, Tibor
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: This paper is the result of the EFOP-3.6.1-16-2016-00001 project “Complex Development of Research Capacities and Services at Eszterházy Károly University”.
Kapcsolódó URL-ek:
Folyóirat alcíme: Az Eszterházy Károly Egyetem Jászberényi Campusának online folyóirata
Nyelv: angol
Kötetszám: 6.
DOI azonosító: 10.33034/PAIDEIA.2020.6.2.51
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 26 Már 2024 11:04
Utolsó módosítás: 26 Már 2024 11:04
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8054
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet