Koltay, Tibor (2020) Some thoughts on visual literacy education Paideia. 6. (2.). pp. 51-61.
pdf
51_61_Koltay.pdf Download (291kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
This paper focuses on the nature of visual literacy by outlining its history, conceptual, and disciplinary background, putting emphasis on meaning making and representation. It explains visual literacy’s relationship to other literacies and visualization techniques, such as mind mapping and concept mapping. Visual literacy is characterized also as an educational exercise
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Koltay, Tibor NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Megjegyzés: | This paper is the result of the EFOP-3.6.1-16-2016-00001 project “Complex Development of Research Capacities and Services at Eszterházy Károly University”. |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Folyóirat alcíme: | Az Eszterházy Károly Egyetem Jászberényi Campusának online folyóirata |
Nyelv: | angol |
Kötetszám: | 6. |
DOI azonosító: | 10.33034/PAIDEIA.2020.6.2.51 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 26 Már 2024 11:04 |
Utolsó módosítás: | 26 Már 2024 11:04 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8054 |
Tétel nézet |