Attitűdformálás és szociális készségfejlesztés a pedagógusi munkában

Furcsa, Laura, Szaszkó, Rita (2020) Attitűdformálás és szociális készségfejlesztés a pedagógusi munkában Paideia. 6. (2.). pp. 11-17.

[thumbnail of 11_17_Furcsa.pdf] pdf
11_17_Furcsa.pdf

Download (257kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

Attitude formation and Social Skills Development in Education ----- Improving students’ social competences is inevitable in 21st century contexts including educational environments, learners and teachers as well. It is a challenging task in the digital age to form social awareness and alter attitudes, for which special methodology and techniques are essential. The aim of this paper is to provide a brief theoretical framework and to explore possible ways of developing social competences to make teachers more sensitive to social issues and to form their attitudes in a positive way during a workshop session. A fundamental finding of the workshop is that in particular psychological drawing tasks, critical incidents, online videos and case studies can be efficient tools during the process of social awareness and competence development along with the formation of attitudes.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Furcsa, Laura
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Szaszkó, Rita
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Folyóirat alcíme: Az Eszterházy Károly Egyetem Jászberényi Campusának online folyóirata
Nyelv: magyar
Kötetszám: 6.
DOI azonosító: 10.33034/PAIDEIA.2020.6.2.11
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 26 Már 2024 10:49
Utolsó módosítás: 26 Már 2024 10:52
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8049
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet