Spatial intelligence: Why do we measure?

Nagy-Kondor, Rita (2024) Spatial intelligence: Why do we measure? Annales Mathematicae et Informaticae. ISSN 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_online_1436.pdf] pdf
AMI_online_1436.pdf

Download (661kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2024.03.001

Absztrakt (kivonat)

Intelligence tests are widely used to measure intellectual performance and prophesy the academic, professional achievement in the future, or to select successful employees. There are correlations between various measures of spatial intelligence, problem solving and Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) performance. Spatial visualization skills are essential for an expert to be successful in numerous disciplines. Spatial intelligence has an important role in learning and teaching of engineering studies. This report investigated the spatial visualization skills of international engineering students at the University of Debrecen – in unique way in our university, simultaneously examining four types of sub-abilities in plane and space – in comparison with the international results.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Nagy-Kondor, Rita
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: Accepted manuscript. Published online: March 6, 2024
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: problem solving, spatial ability, mathematics education, engineering education
Nyelv: angol
DOI azonosító: 10.33039/ami.2024.03.001
ISSN: 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 08 Már 2024 12:39
Utolsó módosítás: 08 Már 2024 12:39
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/8017
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet