Gonda, Zsuzsa (2023) Információfeldolgozás és tanulástámogatás az anyanyelvi órán online tanulási környezetben Az Eszterházy Károly Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 48. köt.) = Acta Universitatis de Carolo Eszterhazy Nominatae. Sectio Linguistica Hungarica. 48 pp. 111-130.
pdf
111_130.pdf Download (792kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Processing information and supporting learning in the online learning environment of first language classes ----- The first digital switchover in public education in spring 2020 has fundamentally changed the learning environment for students and teachers. The present, face-to-face learning-teaching process has shifted to digital, online platforms and thus it has changed the factors and strategies of classroom teaching. Based on an interview research, this paper investigates how the digital curriculum has changed first language teachers› perceptions of L1 education, how it has influenced the methods used in synchronous online first language classes and how it has affected learning support as a key development aspect of L1 education. The results of the interview show that first language teachers also favoured teacher-centred methods in the online learning environment but placed more emphasis on supporting personalised learning and on teaching the process of searching online. The results also show that learning support in the online first language classroom can only be effectively implemented in combination with the development of digital competence.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Gonda, Zsuzsa NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Nyelv: | magyar |
Kötetszám: | 48 |
DOI azonosító: | 10.46437/ActaUnivEszterhazyLinguistica.2023.111 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 24 Nov 2023 09:55 |
Utolsó módosítás: | 24 Nov 2023 09:55 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7828 |
Tétel nézet |