The role of creation in the didactical traditions in Hungary

Szmerka, Gergely, Vancsó, Ödön (2023) The role of creation in the didactical traditions in Hungary Annales Mathematicae et Informaticae. 59. pp. 146-160. ISSN 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_59_from146to160.pdf] pdf
AMI_59_from146to160.pdf

Download (517kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2023.03.003

Absztrakt (kivonat)

In the didactics of mathematics, a lot of such research appeared in the past twenty-thirty years that consider both mathematics and mathematics education as a cultural activity [20]. In this approach, didactical texts and social space are carriers of beliefs created about mathematics education. Similarly, the investigation of beliefs has strengthened in the past two decades [33]. In our paper, we examine what relationship appears between the beliefs of the Hungarian didactic tradition existing in written texts or personal contacts, and those of Hungarian mathematics teachers. To carry it out, we use means of cultural history and a questionnaire.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Szmerka, Gergely
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Vancsó, Ödön
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Megjegyzés: This study was funded by the Research Program for Public Education Development of the Hungarian Academy of Sciences (KOZOKT2021-16).
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: Belief, culture, literature, mathematical creation
Nyelv: angol
Kötetszám: 59.
DOI azonosító: 10.33039/ami.2023.03.003
ISSN: 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 27 Ápr 2023 10:48
Utolsó módosítás: 15 Dec 2023 08:04
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7636
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet