Szmerka, Gergely, Vancsó, Ödön (2023) The role of creation in the didactical traditions in Hungary Annales Mathematicae et Informaticae. 59. pp. 146-160. ISSN 1787-6117 (Online)
pdf
AMI_59_from146to160.pdf Download (517kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
In the didactics of mathematics, a lot of such research appeared in the past twenty-thirty years that consider both mathematics and mathematics education as a cultural activity [20]. In this approach, didactical texts and social space are carriers of beliefs created about mathematics education. Similarly, the investigation of beliefs has strengthened in the past two decades [33]. In our paper, we examine what relationship appears between the beliefs of the Hungarian didactic tradition existing in written texts or personal contacts, and those of Hungarian mathematics teachers. To carry it out, we use means of cultural history and a questionnaire.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Szmerka, Gergely NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Vancsó, Ödön NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Megjegyzés: | This study was funded by the Research Program for Public Education Development of the Hungarian Academy of Sciences (KOZOKT2021-16). |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | Belief, culture, literature, mathematical creation |
Nyelv: | angol |
Kötetszám: | 59. |
DOI azonosító: | 10.33039/ami.2023.03.003 |
ISSN: | 1787-6117 (Online) |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 27 Ápr 2023 10:48 |
Utolsó módosítás: | 15 Dec 2023 08:04 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7636 |
Tétel nézet |