Kopasz, Adrien Réka (2022) Módszertani javaslatok a fényszennyezés problémakörének erdei iskolai feldolgozására Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem tudományos közleményei (Új sorozat 47. köt.). Tanulmányok a biológiai tudományok köréből = Acta Universitatis de Carolo Eszterházy Nominatae. Sectio Biologiae. pp. 77-90.
pdf
77_Kopasz.pdf Download (203kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
A környezeti nevelés a formális oktatás keretei között, szervezett programok segítségével igyekszik céljait megvalósítani. A természet egyéni motivációk alapján történő felfedezése, a szabad explorációs élmények ugyanakkor fontos szerepet játszanak az egyén környezethez fűződő viszonyának kialakításában, így fontos lenne kötetlenebb, kevésbé formális keretek közt lehetőséget biztosítani a diákok számára az ilyen jellegű megfigyelésekre. Ehhez az erdei iskolai foglalkozások jó lehetőséget nyújtanak. A fenntarthatóság pedagógiája beépülve az intézmé‑ nyes oktatás keretei közé lehetőséget biztosít arra, hogy a felnövekvő nemzedék fenntartható társadalomban élhessen. Az erdei iskola a természeti környezetbe integrált szinergikus megfigyelési‑tanulási‑észlelési‑érzékelési rendszerben teszi lehetővé a fenntarthatóság elveinek elsajátítását. Ebben a rendszerben a fény szennyezés kérdésköre a globális problémák közt kerül elemzésre. Így megalapozható a társadalmi felelősségvállalás és elköteleződés a fenntartható jövő iránt, ami feltételezi, hogy a tanulók képesek lesznek mérlegelni a cselekvési lehetőségeiket ezen a területen. A tanulmányban szereplő foglalkozástervek lehetőséget nyújtanak néhány jó gyakorlat kipróbálására a fényszennyezés problematikájának témakörében. ----- Environmental education seeks to achieve its goals within the framework of formal educat i on, w i th the he l p of organ i zed programs. At the same t i me, the exp l orat i on of nature based on individual motivations and free exploratory experiences play an important role in shaping the individual’s relationship with the environment, so it would be important to provide students with such observations in a more informal, less formal setting. Forest school sessions provide a good opportunity for this. The pedagogy of sustainability, integrated into the framework of institutional education, provides an opportunity for the growing generation to live in a sustainable society. The forest school enables the acquisition of the principles of sustainability in a synergistic observation‑learning‑perception‑detection system integrated into the natura l env i ronment. In th is s ys tem, the issue of l i ght po l l ut i on is ana l yzed among the global problems. This provides a basis for social responsibility and commitment to a sustainable future, which presupposes that students will be able to consider their options for action in this area. The lesson plans in this study provide an opportunity to try out some good practices on the issue of light pollution.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Kopasz, Adrien Réka NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | fényszennyezés, környezeti nevelés, fenntarthatóság pedagógiája ----- light pollution, environmental education, pedagogy for sustainability |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.33041/ActaUnivEszterhazyBiol.2022.47.77 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 25 Ápr 2023 06:29 |
Utolsó módosítás: | 25 Ápr 2023 06:29 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7626 |
Tétel nézet |