Gortva, János (2022) Dilemmák és lehetőségek a megújuló tanárképzésben In: Reflexiók a neveléstudomány legújabb problémáira. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 61-72.
pdf
61_Gortva.pdf Download (266kB) |
Absztrakt (kivonat)
Túlzás nélkül állítható, hogy a magyar tanárképzés évtizedek óta az útkeresés fázisában van. Csak az elmúlt két évtizedet vizsgálva is legalább három eltérő struktúrájú tanárképzést látunk. Az is tény ugyanakkor, hogy a magyar tanárképzésnek olyan évszázados hagyományai vannak, amelyek sok tekintetben kiemelkedőek. A tanulmány arra keresi a választ, hogy milyen dilemmákkal néz szembe, s milyen lehetőségeket rejteget napjainkban a tanárképzés. Ehhez a szakirodalom áttekintésén túl dokumentumelemzést végzek, így a jogszabályi környezet feltárásán át mutatom be a problematikus, tisztázásra szoruló pontokat. A felmerülő kérdésekre ugyanakkor lehetséges válaszokat is igyekszem megfogalmazni, ezzel rámutatva néhány olyan irányra, amelyekkel a tanárképzés esetlegesen sikeresebbé tehető.
Mű típusa: | Könyvrészlet | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző: |
|
||||||||
Kapcsolódó URL-ek: | |||||||||
Kulcsszavak: | tanárképzési reform, képzési kimeneti követelmények, szaktanárképzés, gyakorlóiskolák | ||||||||
Nyelv: | magyar | ||||||||
DOI azonosító: | 10.46403/Reflexiok.2022.61 | ||||||||
Felhasználó: | Tibor Gál | ||||||||
Dátum: | 25 Nov 2022 10:07 | ||||||||
Utolsó módosítás: | 25 Nov 2022 10:07 | ||||||||
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7519 |
Tétel nézet |