Dilemmák és lehetőségek a megújuló tanárképzésben

Gortva, János (2022) Dilemmák és lehetőségek a megújuló tanárképzésben In: Reflexiók a neveléstudomány legújabb problémáira. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 61-72.

[thumbnail of 61_Gortva.pdf] pdf
61_Gortva.pdf

Download (266kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46403/Reflexiok.2022.61

Absztrakt (kivonat)

Túlzás nélkül állítható, hogy a magyar tanárképzés évtizedek óta az útkeresés fázisában van. Csak az elmúlt két évtizedet vizsgálva is legalább három eltérő struktúrájú tanárképzést látunk. Az is tény ugyanakkor, hogy a magyar tanárképzésnek olyan évszázados hagyományai vannak, amelyek sok tekintetben kiemelkedőek. A tanulmány arra keresi a választ, hogy milyen dilemmákkal néz szembe, s milyen lehetőségeket rejteget napjainkban a tanárképzés. Ehhez a szakirodalom áttekintésén túl dokumentumelemzést végzek, így a jogszabályi környezet feltárásán át mutatom be a problematikus, tisztázásra szoruló pontokat. A felmerülő kérdésekre ugyanakkor lehetséges válaszokat is igyekszem megfogalmazni, ezzel rámutatva néhány olyan irányra, amelyekkel a tanárképzés esetlegesen sikeresebbé tehető.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Gortva, János
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: tanárképzési reform, képzési kimeneti követelmények, szaktanárképzés, gyakorlóiskolák
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46403/Reflexiok.2022.61
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 25 Nov 2022 10:07
Utolsó módosítás: 25 Nov 2022 10:07
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7519
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet