Innováció és tanuláselmélet a tanárképzésben és az iskolában

Urbán, Péter (2022) Innováció és tanuláselmélet a tanárképzésben és az iskolában In: Reflexiók a neveléstudomány legújabb problémáira. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 9-19.

[thumbnail of 9_Urbán.pdf] pdf
9_Urbán.pdf

Download (267kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.46403/Reflexiok.2022.9

Absztrakt (kivonat)

Tanulmányunk a pedagógiai innovációk egyre nagyobb kutatói és szélesebb társadalmi érdeklődést kiváltó kérdéséhez a konstruktivista tanuláselmélet felől közelít. A tanuláselméleti megközelítés az eddig főképp a tág értelemben vett szervezeti működésre koncentráló vizsgálódásokat meggyőződésünk szerint releváns új szempontokkal egészítheti ki. A konstruktivizmus gondolatmenetünk középpontjába állított adaptivitásfogalmának segítségével az innovációk tervezésének, beválásának és elterjedésének problémája új módon válik felvethetővé. A kérdezés fókusza a jóság objektív kritériumairól az érintett személyek (tanárképzők, pedagógusok, tanulók, szülők stb.) előzetes tudásrendszereire, ismereteire, meggyőződéseire, tapasztalataira helyeződik át, amelyek az eredményesség növelését célzó újításnak vagy éppen az újítással felváltani kívánt gyakorlatnak az adaptivitás tapasztalatát biztosíthatják. Az alapvetően elméleti igényű, ám az empirikus kutatás számára is számos kérdést megnyitó tanulmány a hagyományos tanulási környezet sajátos ellenálló képességének okait keresi, és igyekszik rámutatni a lehetséges beavatkozási pontokra.

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Urbán, Péter
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: innováció, konstruktivista tanuláselmélet, adaptivitás, hagyományos tanulási környezet, tanárképzés
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.46403/Reflexiok.2022.9
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 25 Nov 2022 09:43
Utolsó módosítás: 25 Nov 2022 09:58
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7515
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet