Urbán, Péter (2022) Innováció és tanuláselmélet a tanárképzésben és az iskolában In: Reflexiók a neveléstudomány legújabb problémáira. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 9-19.
pdf
9_Urbán.pdf Download (267kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Tanulmányunk a pedagógiai innovációk egyre nagyobb kutatói és szélesebb társadalmi érdeklődést kiváltó kérdéséhez a konstruktivista tanuláselmélet felől közelít. A tanuláselméleti megközelítés az eddig főképp a tág értelemben vett szervezeti működésre koncentráló vizsgálódásokat meggyőződésünk szerint releváns új szempontokkal egészítheti ki. A konstruktivizmus gondolatmenetünk középpontjába állított adaptivitásfogalmának segítségével az innovációk tervezésének, beválásának és elterjedésének problémája új módon válik felvethetővé. A kérdezés fókusza a jóság objektív kritériumairól az érintett személyek (tanárképzők, pedagógusok, tanulók, szülők stb.) előzetes tudásrendszereire, ismereteire, meggyőződéseire, tapasztalataira helyeződik át, amelyek az eredményesség növelését célzó újításnak vagy éppen az újítással felváltani kívánt gyakorlatnak az adaptivitás tapasztalatát biztosíthatják. Az alapvetően elméleti igényű, ám az empirikus kutatás számára is számos kérdést megnyitó tanulmány a hagyományos tanulási környezet sajátos ellenálló képességének okait keresi, és igyekszik rámutatni a lehetséges beavatkozási pontokra.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Urbán, Péter NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | innováció, konstruktivista tanuláselmélet, adaptivitás, hagyományos tanulási környezet, tanárképzés |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.46403/Reflexiok.2022.9 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 25 Nov 2022 09:43 |
Utolsó módosítás: | 25 Nov 2022 09:58 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7515 |
Tétel nézet |