Kispál, Dániel (2021) Az irodalomtanítás válaszai a humán tudományok válságára. Alkalmazott drámapedagógia a klasszikus alkotások tanításában In: Dulce et utile – Tanulmányok Pintér Márta Zsuzsanna 60. születésnapjára. Eger, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem Líceum Kiadó. pp. 111-120.
pdf
111_120_Kispál.pdf Download (625kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
The state of human sciences has changed around the end of 20th century. It was an autentic process what included an philosophical transformation which influenced the system of education. The one of the most important questions in literature teaching in Hungary was the transfer of national cultural knowledge and instruction of the basic ethical rules for the students, but the mentioned problem had been createing a new, pragmatic and modern method in the literature teaching. The new model oriented to ideas which were already general in the more developed westward pedagogics, for instance hermeneutics attitudes in the interpretation, the priority of the student’s identity and adaptation of diverse teaching methods. I consider, the more colorful methods and exercises like drama in education can give a lot of experience for the children therefore they are able to read and interpret the classical texts and the modern literature as well, so they can become reading people.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Kispál, Dániel NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.46403/Dulceetutile.2021.111 |
ISBN: | 978-963-496-221-2 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 02 Dec 2021 07:40 |
Utolsó módosítás: | 02 Dec 2021 07:40 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/7263 |
Tétel nézet |