Podlovics, Éva Lívia (2021) A kompetenciák az általános iskolától az élethosszig tartó tanulásig Sárospataki Pedagógiai Füzetek (28.). pp. 47-54. ISSN 0230-0435
pdf
47_54_Podlovics.pdf Download (253kB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen dolgozatban az általános iskolai kompetenciamérések alapjául szolgáló Nagy Józsefféle elgondolást mutatom be részleteiben, majd rámutatok a kompetenciák alakulására az élethosszig tartó tanulás színterén. Előbbi szerzett tudásaink szervesen összefüggenek egymással, ám alapvető különbségük is van: míg az általános iskolában kialakítandó képességeink alapvető tudásunk részét képezik, s iskolai beválásunkat prognosztizálják; az ember későbbi életkorban kifejlesztett tudásai az alapvető kompetenciákra épülnek, de nem feltétlenül szükségesek egymáshoz.
Mű típusa: | Folyóiratcikk | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző: |
|
||||||||
Kapcsolódó URL-ek: | |||||||||
Kulcsszavak: | kompetencia, élethosszig tartó tanulás, kognitív kompetencia | ||||||||
Nyelv: | magyar | ||||||||
DOI azonosító: | 10.33031/SPF.2021.47 | ||||||||
ISSN: | 0230-0435 | ||||||||
Felhasználó: | Tibor Gál | ||||||||
Dátum: | 14 Feb 2021 15:06 | ||||||||
Utolsó módosítás: | 14 Feb 2021 15:06 | ||||||||
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6846 |
Tétel nézet |