A fitnesztrendek és új típusú mozgásformák társadalmi és gazdasági aspektusai

Müller, Anetta, Bácsné Bába, Éva, Gabnai, Zoltán, Pfau, Christa, Pető, Károly (2019) A fitnesztrendek és új típusú mozgásformák társadalmi és gazdasági aspektusai Acta Carolus Robertus = Az Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Károly Róbert Campusának tudományos közleményei (9/2. köt.). pp. 109-122. ISSN 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)

[thumbnail of 109_122_Müller.pdf] pdf
109_122_Müller.pdf

Download (265kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33032/acr.2019.9.2.109

Absztrakt (kivonat)

A fitneszipar társadalmi-gazdasági jelentősége mára megkérdőjelezhetetlenné vált, melyet egyre növekvő méretei és piaci részesedése is jól bizonyítanak. Az egészséges életmód térnyerése mellett növekszik a kereslet a különféle szabadidős tevékenységek iránt. Az európai egészség- és fitneszpiac 2017-ben és 2018-ban is növekedett, melyet mind a fitneszklubok számának, mind a tagok számának és azok költéshajlandóságának növekedése eredményezett. Kutatásunkban az Észak-alföldi régióban működő fitnesztermek körében mélyinterjús kutatást végeztünk (N=33). Elemeztük, hogy a régióban működő fitnesztermek szolgáltatásai hogyan viszonyulnak napjaink nemzetközi fitnesz trendjeihez. Arra kerestük a választ, hogy a szolgáltatók a sportkínálatukban hogyan jelenítik meg a fogyasztói trendeket. Az eredmények azt mutatják, hogy azok a különböző edzésmódszerek, mozgásformák és funkcionális tréning gyakorlatok jelennek meg a szolgáltatók népszerű kínálatában, melyek leginkább alkalmasak arra, hogy a fogyasztók teljesítőképességét és fittségi szintjét növeljék. ---- The socio-economic importance of fitness industry has become unquestionable, which is evidenced by its increasing size and market share. With the rise of a healthy lifestyle, demand for various leisure activities is increasing. Besides the spread of healthy lifestyle, there is growing demand for various leisure activities as well. The European health and fitness market continued to grow in 2017 and 2018 as a result of the increasing number of fitness clubs, club members and their willingness to spend. In our research, we conducted in-depth interviews with gyms operating in the Northern Great Plain Region (N=33). We analyzed how the fitness facilities relate to today’s international fitness trends in the region. We sought an answer on how service providers display consumer trends in their sports services supply. The results show that those training methods and functional training practices appear in the supply of service providers, which are most suitable to increase consumers’ performance and fitness level.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Müller, Anetta
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Bácsné Bába, Éva
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Gabnai, Zoltán
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Pfau, Christa
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Pető, Károly
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: fitnesz, fogyasztói trend, szabadidősport, mozgásformák, sportkínálat, fizikai aktivitás ---- fitness, consumer trend, leisure sport, exercise, sports supply, physical activity
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33032/acr.2019.9.2.109
ISSN: 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 13 Nov 2020 16:41
Utolsó módosítás: 13 Nov 2020 16:41
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6682
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet