Biró, Melinda, Pucsok, József Márton, Hidvégi, Péter, Lenténé Puskás, Andrea (2019) A relaxációs és közérzetjavító szolgáltatások az Észak – alföldi régió szállodáinak kínálatában Acta Carolus Robertus = Az Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Károly Róbert Campusának tudományos közleményei (9/2. köt.). pp. 15-26. ISSN 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)
pdf
15_26_Biró.pdf Download (409kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Az emberek az üdüléseik alatt szeretnének pihenni, kikapcsolódni, ellazulni, feltöltődni, így a szolgáltatásokban is ezt keresik. Az élmény, a kényeztetés, az egészségtudatosság egyre inkább megjelenik az emberek üdülőhely megválasztását befolyásoló tényezőinél. Mivel az egészségre való törekvés, a relaxáció, a közérzetjavítás az üdülések során mint igény jelenik meg, ennek hatása a turisztikai desztinációk megválasztásakor is érvényesül, valamint a szolgáltatások preferencia rendszerében is visszatükröződik. Mivel az Észak-Alföldön az idegenforgalom szerepe fontos tényező, a kutatásunk során ezen szolgáltatásokat vizsgáltuk, a régió 3-5 csillagos szállodában. 50 szállodát (18 három csillagos, 31 négy csillagos, 1 öt csillagos) vizsgáltunk meg kérdőív segítségével, valamint weblapjuk elemzésével a szolgáltatásaik, és a kínálati elemek tekintetében. Eredményeink azt mutatták, hogy a vizsgált szállodák többségében a relaxációs szolgáltatások, az egyéb közérzetjavító, testápolási szolgáltatások, és orvosesztétikai kezelések különböző mértékbe ugyan, de megtalálhatók. Leggyakoribb a masszázs, ami a szállodák többségének kínálatában megjelenik, de a többi szolgáltatástípusból is széles repertoárt kínálnak a vendégek számára. ----- People want to rest, relax, recharge during their stay, so they look for that in the hotel services. Experience, pampering, and health consciousness are increasingly appearing in people’s choices of resort offerings. As the pursuit of health, relaxation and well-being appear as a need during holidays, its effect is also reflected in the choice of tourist destinations and is reflected in the preference system of services. Because of the importance of tourism in the Northern Great Plain Region, we investigated these services in a 3-5 star hotel in the region. We surveyed 50 hotels (18 three-star, 31 four-star, 1 five-star) through a questionnaire and website analysis for their services and offerings. Our results showed that relaxation services, other wellness services, personal care services, and medical aesthetic treatments are found to varying degrees in most of the hotels examined. The most common type of massage is the majority of hotels, but they also offer a wide repertoire of other types of services.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Biró, Melinda NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Pucsok, József Márton NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Hidvégi, Péter NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Lenténé Puskás, Andrea NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | relaxációs szolgáltatások, masszázs, kínálati elemek ----- relaxation services, massage, supply elements |
Nyelv: | magyar |
DOI azonosító: | 10.33032/acr.2019.9.2.15 |
ISSN: | 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online) |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 13 Nov 2020 16:20 |
Utolsó módosítás: | 13 Nov 2020 16:20 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6676 |
Tétel nézet |