A relaxációs és közérzetjavító szolgáltatások az Észak – alföldi régió szállodáinak kínálatában

Biró, Melinda, Pucsok, József Márton, Hidvégi, Péter, Lenténé Puskás, Andrea (2019) A relaxációs és közérzetjavító szolgáltatások az Észak – alföldi régió szállodáinak kínálatában Acta Carolus Robertus = Az Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Károly Róbert Campusának tudományos közleményei (9/2. köt.). pp. 15-26. ISSN 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)

[thumbnail of 15_26_Biró.pdf] pdf
15_26_Biró.pdf

Download (409kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33032/acr.2019.9.2.15

Absztrakt (kivonat)

Az emberek az üdüléseik alatt szeretnének pihenni, kikapcsolódni, ellazulni, feltöltődni, így a szolgáltatásokban is ezt keresik. Az élmény, a kényeztetés, az egészségtudatosság egyre inkább megjelenik az emberek üdülőhely megválasztását befolyásoló tényezőinél. Mivel az egészségre való törekvés, a relaxáció, a közérzetjavítás az üdülések során mint igény jelenik meg, ennek hatása a turisztikai desztinációk megválasztásakor is érvényesül, valamint a szolgáltatások preferencia rendszerében is visszatükröződik. Mivel az Észak-Alföldön az idegenforgalom szerepe fontos tényező, a kutatásunk során ezen szolgáltatásokat vizsgáltuk, a régió 3-5 csillagos szállodában. 50 szállodát (18 három csillagos, 31 négy csillagos, 1 öt csillagos) vizsgáltunk meg kérdőív segítségével, valamint weblapjuk elemzésével a szolgáltatásaik, és a kínálati elemek tekintetében. Eredményeink azt mutatták, hogy a vizsgált szállodák többségében a relaxációs szolgáltatások, az egyéb közérzetjavító, testápolási szolgáltatások, és orvosesztétikai kezelések különböző mértékbe ugyan, de megtalálhatók. Leggyakoribb a masszázs, ami a szállodák többségének kínálatában megjelenik, de a többi szolgáltatástípusból is széles repertoárt kínálnak a vendégek számára. ----- People want to rest, relax, recharge during their stay, so they look for that in the hotel services. Experience, pampering, and health consciousness are increasingly appearing in people’s choices of resort offerings. As the pursuit of health, relaxation and well-being appear as a need during holidays, its effect is also reflected in the choice of tourist destinations and is reflected in the preference system of services. Because of the importance of tourism in the Northern Great Plain Region, we investigated these services in a 3-5 star hotel in the region. We surveyed 50 hotels (18 three-star, 31 four-star, 1 five-star) through a questionnaire and website analysis for their services and offerings. Our results showed that relaxation services, other wellness services, personal care services, and medical aesthetic treatments are found to varying degrees in most of the hotels examined. The most common type of massage is the majority of hotels, but they also offer a wide repertoire of other types of services.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Biró, Melinda
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Pucsok, József Márton
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Hidvégi, Péter
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Lenténé Puskás, Andrea
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: relaxációs szolgáltatások, masszázs, kínálati elemek ----- relaxation services, massage, supply elements
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33032/acr.2019.9.2.15
ISSN: 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 13 Nov 2020 16:20
Utolsó módosítás: 13 Nov 2020 16:20
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6676
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet