Álláskeresési trendek Heves megye munkavállalói körében

Bata, Miléna, Benedek, Andrea (2020) Álláskeresési trendek Heves megye munkavállalói körében Acta Carolus Robertus = Az Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Károly Róbert Campusának tudományos közleményei (10/1. köt.). pp. 5-15. ISSN 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)

[img] pdf
5_15_Bata.pdf

Download (770kB)

Absztrakt (kivonat)

Elméleti háttér: Az elmúlt évtizedekben, különösen a 2000-es évek óta, a HR-innováció és az  azokhoz kapcsolódó trendek a  globális üzleti világ fontos kérdéseivé váltak. A  témát sok megközelítésből vizsgálták már, mégis – állandó változása miatt – a mai napig a tudományos élet különleges és érdeklődésre számot tartó területe maradt. Jelen kutatás az álláskeresők munkahelyválasztási döntést befolyásoló tényezőit vizsgálja. Kutatási cél: A  kutatás elsődleges célja, hogy feltárja a  munkakeresők álláskeresési preferenciáit, a választott álláskeresési platformokat. Továbbá célja volt, hogy megismerje, mely tényezők befolyásolják munkahelyválasztási döntéseiket. Anyag és módszer: A  primer kutatás lefolytatására Magyarországon élő álláskeresők körében 2019-ben került sor. A kutatás adatbázisát a Heves megyében élő munkaképes korosztály kérdőíves lekérdezése képezte. Kutatási eredmények: Az empirikus kutatás fontos eredménye, hogy a munkahelyválasztási döntését befolyásoló tényezők alapján (egyéni készségek, képességek; egyéni készségeket vállalati oldalról támogató és külső környezeti tényezők szerint) sikerült három egymástól jól elhatárolható, releváns álláskeresői csoportot azonosítani, melyek a következők voltak: vállalati támogatást fontosnak tartó csoport, a semleges és az egyéni készségek önálló fejlesztését fontosnak tartó szegmens. Ezek az álláskeresői szegmensek – a munkahelyválasztási döntést befolyásoló tényezőket tekintve – karakterisztikusan eltérnek egymástól, így a jövőbeli lehetőségek szempontjából ezek a szegmensek jól pozícionálható és jól megcélozható csoportokat képeztek. ----- Background. In the last few decades, especially since the 2000s, the HR innovation and new trend at the field of human resource have become important issues. This field has been studied from several different angles, however, because of its constant change it is still an area of interest. The present study focuses on the factors influencing job choice decision from the job-seeker point of view. Research aims. The primary research examines the job search preferences of job-seekers and the chosen job search platforms. Other hand the research was to find out the factors influencing the job choice decision of job-seekers. Methodology. A primary research was carried out among job-seekers in Hungary in 2019. The target population comprised the working age population in Heves county This research focuses on presenting the results and findings of the quantitative analysis based on the responses given by the jobseekers. Key findings. An important result of the empiric research is that regarding the factors influencing their job choice decision three different job-seeker groups were identified. These are the followings: corporate support emphasized segment, neutral and self-development of the individual skill emphasized segment. The mentioned groups can be clearly distinguished from each other based on their job choice decision, hence the groups can be very well positioned and targeted.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Bata, MilénaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Benedek, AndreaNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Kulcsszavak: álláskeresők, személyi szolgáltató/tanácsadó, humán erőforrás, munkavállalói döntések ----- job-seeker, personal adviser, human resource, job-choice decision
Nyelv: magyar
DOI azonosító: 10.33032/acr.2020.10.1.5
ISSN: 2062-8269 (Nyomtatott) ; 2498-9312 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 12 Aug 2020 15:04
Utolsó módosítás: 12 Aug 2020 15:04
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/6420
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet