„Elixir, highway code or mystery” – teacher students’ attitudes and beliefs about foreign language learning

Kisné Bernhard, Renáta, Furcsa, Laura (2020) „Elixir, highway code or mystery” – teacher students’ attitudes and beliefs about foreign language learning In: Partnerstädte Überlegungen über die Pädagogie Vechta – Jászberény. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 91-101.

[thumbnail of 91_101_Kisné.pdf] pdf
91_101_Kisné.pdf

Download (927kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

Investigating teacher students’ conceptions on various pedagogical concepts, reflections and attitudes on learning is important from the point of view of giving more insight into their underlying beliefs which may have an important effect of their teaching practices. The aim of the present research is to help to reveal the less conscious opinion and attitude in reference of the source concept. i.e. foreign language learning by using metaphor research. The participants of the research were teacher students, in consequence, another aim was to compare the attitude of teacher students on different specializations (teaching English language vs. other subjects).

Mű típusa: Könyvrészlet - Book section
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Kisné Bernhard, Renáta
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Furcsa, Laura
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: metaphor research, foreign language learning
Nyelv: angol
ISBN: 978-963-496-131-4
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 23 Jún 2020 13:08
Utolsó módosítás: 23 Jún 2020 13:08
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/5766
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet