Pecsora, Krisztina (2015) Tankönyvi problémák Ukrajnában. A hivatalos angoltankönyv-sorozat buktatói In: A tudományoktól a művészetekig : Az Eszterházy Károly Főiskola Bölcsészettudományi Karának válogatott tanulmánygyűjteménye a Magyar Tudomány Ünnepe 2014-es előadásaiból. Eger, Eszterházy Károly Főiskola Líceum Kiadó. pp. 127-136.
pdf
127_136_Pecsora.pdf Download (1MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Coursebooks play an important role in the foreign language learning. Their tasks can be various. They can provide safety and various activities for the language learners. They can also facilitate teachers’ work if they provide appropriate exercises in great number. When teachers are looking for proper coursebooks to select they have to take into consideration various criteria like pupils’ age and interest, the size of the language learning group. However, in our country foreign language teachers can apply only those coursebooks, which are officially permitted by the educational minister, and should contain the notice ‘Recommended by the Ministry of Education and Science of Ukraine’. The following study will provide a methodological evaluation of English coursebooks published in Ukraine for Forms 5 and 6 to be used in Transcarpathian Hungarian Schools. These books are a part of series and built in the same way. For the first sight the series seems to be extremely attractive and interesting, but the main problem is that the author has forgotten the fact, that the content of the foreign language teaching has to re-teach on every level in more depth.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Pecsora, Krisztina NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Nyelv: | magyar |
ISBN: | 978-615-5509-25-4 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 19 Jún 2020 15:06 |
Utolsó módosítás: | 19 Jún 2020 15:06 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/5696 |
Tétel nézet |