Kisné Bernhardt, Renáta (2020) A neveléstudományi tanszék kutatásainak összehasonlító kronológiája In: Tudomány régen és most: mit kutatunk másként? : Tudományos konferencia tanulmánykötete. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 9-18.
pdf
9_18_Kisné.pdf Download (288kB) |
Absztrakt (kivonat)
E tanulmány a jászberényi pedagógusképzésben aktívan részt vevő, a pedagógia és pszichológia tudományának művelését felvállaló – egykori Neveléstudományi Tanszék, jelenleg – Gyermeknevelési Tanszék munkájára, az ott folyó szakmai életre és tudományos eredményekre fókuszál. A Tanítóképző Intézet 1959-ben történő felsőfokúvá válásától kezdődő pedagógiai kutatások témája és fókusza átformálódott, a vizsgálati módszerek, a lehetőségek, továbbá a kutatásmódszertani tudatosság fejlődött, de a problémaérzékenység, a tudományos és empirikus kutatások prioritása hasonló értéket képvisel ma is, az Eszterházy Károly Egyetem Jászberényi Campusán. A kronológiai áttekintés az intézményi változásra, a tanszék oktatóinak munkásságára és kutatásaira, az innovatív elméleti és empirikus gyakorlatok jelentőségére vonatkozó adatokra utal elsősorban, arra törekedve, hogy globális képet tudjon nyújtani azokról a magas színvonalú szellemi értékekről, melyek a tanszék életét jellemezték az elmúlt évtizedek alatt. A pedagógia tudományát érintő számos eredmény arról tanúskodik, hogy a tanszék munkásságát mindvégig erőteljesen jellemezte a szakmaiság és tudományosság, az elméleti és gyakorlati koherencia, továbbá a holisztikus szemlélet, a problémaérzékenység a különböző nevelési-oktatási kérdések körében, valamint az innovativitás a kutatásmetodika területén.
Mű típusa: | Könyvrészlet | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Szerző: |
|
||||||||
Kapcsolódó URL-ek: | |||||||||
Kulcsszavak: | Jászberény, pedagógusképzés, pedagógia és pszichológia | ||||||||
Nyelv: | magyar | ||||||||
ISBN: | 978-963-496-147-5 | ||||||||
Felhasználó: | Tibor Gál | ||||||||
Dátum: | 14 Jún 2020 15:45 | ||||||||
Utolsó módosítás: | 14 Jún 2020 15:45 | ||||||||
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/5464 |
Tétel nézet |