Representation of Death in Cristopher Marlowe’s Tamburlaine the Great, Parts One and Two

Jungbauer, Loretta Anna (2019) Representation of Death in Cristopher Marlowe’s Tamburlaine the Great, Parts One and Two Eger Journal of English Studies (Vol. 19.). pp. 5-23. ISSN 1786-5638 (Print), 2060-9159 (Online)

[thumbnail of 5_23_Jungbauer.pdf] pdf
5_23_Jungbauer.pdf

Download (198kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

In 1587, Christopher Marlowe introduced a new approach to theatre in Ta mburlaine the Great and reformed the reigning theatrical practices. The popularity of the plays’ main motif, Death, can be traced back to ancient Greek and Roman texts, but Marlowe’s portrayal of the Death-topos differs from the traditional depictions on many levels. My main aim in this essay is to point out the Marlovian innovations concerning the theatrical representation of death by relying on contemporary popular culture. I also intend to emphasise the complementary relationship of rhetoric and imagery in order to prove the shared importance of verbality and imagery.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Jungbauer, Loretta Anna
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kulcsszavak: Marlowe, theatre, death, violence, conquest, transformation
Nyelv: angol
DOI azonosító: 10.33035/EgerJES.2019.19.5
ISSN: 1786-5638 (Print), 2060-9159 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 05 Máj 2020 11:41
Utolsó módosítás: 05 Máj 2020 11:41
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4975
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet