Gyurkó, Ádám (2019) Tíz év turizmus, tíz év társadalom In: #Turizmus #Szálloda #Vendéglátás. Eger, Eszterházy Károly Egyetem Líceum Kiadó. pp. 85-97.
pdf
85_97_Gyurkó.pdf Download (3MB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
Magyarországon a társadalmi és az idegenforgalmi statisztikai mutatók a globális folyamatoknak megfelelő változást mutatnak. A régióban tapasztalható népességfogyás hazánkat is sújtja, a munkanélküliségi arány a 2008-as gazdasági világválságot követően csökkenő tendenciát mutat. A turizmus vonatkozásában a válság szintén fontos szerepet kapott, ugyanis nagymértékben gátolta a turistaérkezések bővülését, stagnálás volt tapasztalható. A válságos időszakot követően a vendégéjszakák és a turisták száma is jelentősen bővült. A turizmus nemzetgazdasági szinten meghatározó iparággá nőtte ki magát világszerte, így hazánkban is, annak ellenére, hogy Magyarország nem kifejezetten egy turisztikai „nagyhatalom”. Két nemzetközi szinten is ismert desztinációnk van (Balaton és Budapest), viszont magashegységek és tengerpart híján nincs reális esély, hogy globális turisztikai piaccá váljon hazánk. A regionális turistaérkezések és a belföldi turizmus által generált bevételek ennek ellenére is kiemelt gazdasági szektorrá teszik az idegenforgalmat. A turisztikai mutatók hazai bővülése és a demográfiai folyamtok szűkülése – főként a népességfogyás – ihlette jelen sorok íróját arra, hogy megvizsgálja, milyen összefüggések találhatóak a társadalmi és a turisztikai folyamatok között. ----- In Hungary the society and the tourism statistics are growing like anywhere in the world. In the Eastern Europe the population are decline like our country, the unemployment rate is decreases after the 2008 World Economic Crisis. The economic crisis was an important part of in the tourism sector because it hindered expansion, the statistics have stagnated. After the crisis the number of guest nights and the number of tourists also have increased considerably. Tourism is a national economy-determining sector in the world and also in our country, but Hungary is not a tourism “great power”. There are two internationally renowned destinations (Balaton and Budapest) but in Hungary there are no realistic opportunities to become a global tourism market without high mountains or see. However, regional tourist arrivals and revenues generated by domestic tourism make it a major priority economy sector. From the above I thought it would be interesting to study at the relationship between society and tourism.
Mű típusa: | Könyvrészlet - Book section |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Gyurkó, Ádám NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kulcsszavak: | turizmus, népesség, társadalom, munkanélküliség, területfejlesztés, Magyarország ----- Tourism, Population, Society, Unemployment, Regional development, Hungary |
Nyelv: | magyar |
Könyv alcíme: | Jubileumi kiadvány az Eszterházy Károly Egyetem Turizmus tanszék alapításának 10. Évfordulója alkalmából |
ISBN: | 978-963- 496-132-1 |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 11 Feb 2020 07:54 |
Utolsó módosítás: | 11 Feb 2020 07:54 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4742 |
Tétel nézet |