Proving skills in geometry of secondary grammar school leavers specialized in mathematics

Győry, Ákos, Kónya, Eszter (2019) Proving skills in geometry of secondary grammar school leavers specialized in mathematics Annales Mathematicae et Informaticae. 50. pp. 217-236. ISSN 1787-5021 (Print) 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_50_from217to236.pdf] pdf
AMI_50_from217to236.pdf

Download (864kB) [error in script]
Hivatalos webcím (URL): https://doi.org/10.33039/ami.2019.11.003

Absztrakt (kivonat)

We examined the evolution of the van Hiele level of some study groups specialized in mathematics from 2015 to 2018, then selected two of these groups and measured the students’ proof skills by Zalman Usiskin’s proof test. We examined whether students were able to read from the text of the statement the given fact and the fact to be proved, whether they were able to draw a figure and, using the labels, whether they were able to perform a simple proof requiring 2-3 steps.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Győry, Ákos
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kónya, Eszter
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Kulcsszavak: van Hiele levels, reasoning and proving, specialized mathematics education, given fact, fact to be proved, role of figures
Nyelv: angol
Kötetszám: 50.
DOI azonosító: 10.33039/ami.2019.11.003
ISSN: 1787-5021 (Print) 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 18 Dec 2019 11:47
Utolsó módosítás: 18 Dec 2019 12:50
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4637
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet