Győry, Ákos, Kónya, Eszter (2019) Proving skills in geometry of secondary grammar school leavers specialized in mathematics Annales Mathematicae et Informaticae. 50. pp. 217-236. ISSN 1787-5021 (Print) 1787-6117 (Online)
pdf
AMI_50_from217to236.pdf Download (864kB) [error in script] |
Absztrakt (kivonat)
We examined the evolution of the van Hiele level of some study groups specialized in mathematics from 2015 to 2018, then selected two of these groups and measured the students’ proof skills by Zalman Usiskin’s proof test. We examined whether students were able to read from the text of the statement the given fact and the fact to be proved, whether they were able to draw a figure and, using the labels, whether they were able to perform a simple proof requiring 2-3 steps.
Mű típusa: | Folyóiratcikk - Journal article |
---|---|
Szerző: | Szerző neve Email MTMT azonosító ORCID azonosító Közreműködés Győry, Ákos NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző Kónya, Eszter NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT NEM RÉSZLETEZETT Szerző |
Kapcsolódó URL-ek: | |
Kulcsszavak: | van Hiele levels, reasoning and proving, specialized mathematics education, given fact, fact to be proved, role of figures |
Nyelv: | angol |
Kötetszám: | 50. |
DOI azonosító: | 10.33039/ami.2019.11.003 |
ISSN: | 1787-5021 (Print) 1787-6117 (Online) |
Felhasználó: | Tibor Gál |
Dátum: | 18 Dec 2019 11:47 |
Utolsó módosítás: | 18 Dec 2019 12:50 |
URI: | http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/4637 |
Tétel nézet |