A gazdasági ismeretek oktatásának helyzete Magyarországon a XVIII. századtól napjainkig

Vas M., István (2007) A gazdasági ismeretek oktatásának helyzete Magyarországon a XVIII. századtól napjainkig : Historical Background of Teaching Business Education in Hungary from the 18 th to 21 st century. Az Eszterházy Károly Főiskola tudományos közleményei (Új sorozat 34. köt.). Tanulmányok a gazdaságtudomány köréből = Acta Oeconomica. pp. 387-296. ISSN 1787-6559

[img] pdf
Vas_287-296.pdf

Download (1MB)

Absztrakt (kivonat)

Mint láttuk, a gazdasági ismeretek oktatásának szükségességét minden korban elismerték, ennek ellenére hol több, hol kevesebb figyelmet kapott. A célja azonban az elmúlt 300 évben változatlan maradt: „megtanítani az embereket (a körülményekhez képest) sikeresen élni". Azonban a gazdasági képzésnek sokszor volt egy másodlagos (?) funkciója, a fennálló rendszer legitimációja. Ez, legalábbis az általam vizsgált korszakokban folyamatosan jelen van. Fontos ismérv továbbá az is, hogy főleg a gazdasági képzéstől egyfajta gyakorlatorientáltságot várnak el. A gyakorlatorientáltság kritériumai persze korról-korra változnak, hiszen maga a gazdaság, a társadalom, az oktatási rendszer és a közgazdaságtudomány is változik. Az oktatás-nevelés pedig tudományterülettől függetlenül akkor igazán hatékony, ha folyamatos megújulásra képes, követi az igényváltozásokat és figyelembe veszi a helyi adottságokat.

Mű típusa: Folyóiratcikk
Szerző:
Szerző neveMTMT azonosítóORCID azonosítóKözreműködés
Vas M., IstvánNEM RÉSZLETEZETTNEM RÉSZLETEZETTSzerző
Nyelv: magyar, angol
ISSN: 1787-6559
Felhasználó: Olga Fenyvesi
Dátum: 29 Máj 2020 12:32
Utolsó módosítás: 29 Máj 2020 12:32
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3945
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet