Read (Each)Other!

Béres, Judit, Egervári, Dóra (2018) Read (Each)Other! : The living library initiative at the University of Pécs. Paideia (VI/1.). pp. 7-16. ISSN 2631-1666

[thumbnail of 7-16_Beres_Egervari.pdf] pdf
7-16_Beres_Egervari.pdf

Download (215kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

The history of living libraries dates back to 1993, when five Danish youths de- cided to launch a preventive movement against violence. The “Living Library” projects were based on prior knowledge and own life experiences and were built on group conversation and information exchange. The librarian students of the Department of Library and Information Science have studied pedagog- ical techniques to develop critical thinking and to foster interactive learning in the course of Critical Approach to Managing Information and Information Sources. They also got acquainted here with the living library method. The final exam task for the group was to create a living library within a project work. This paper shows the results of these projects.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Béres, Judit
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Egervári, Dóra
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: Angol
DOI azonosító: 10.33034/PAIDEIA.2018.6.1.7
ISSN: 2631-1666
Felhasználó: Lilla Gyurgyik
Dátum: 25 Máj 2019 06:32
Utolsó módosítás: 29 Máj 2019 10:41
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3826
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet