ICT teaching methods - Programming languages

Papp-Varga, Zsuzsanna, Szlávi, Péter, Zsakó, László (2008) ICT teaching methods - Programming languages Annales Mathematicae et Informaticae. 35. pp. 163-172. ISSN 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)

[thumbnail of AMI_35_from163to172.pdf] pdf
AMI_35_from163to172.pdf

Download (186kB) [error in script]

Absztrakt (kivonat)

Today the important ICT topics are taught with the help of various meth- ods. Some of them are unsuitable for successful teaching-learning whereas others may bring about success in certain age groups and class types. Programming languages were first taught shortly after the appearance of high-level programming languages. First it was done rather as an “art”, but later more and more consciously and systematically. However, it should be stated that the methods used in teaching programming languages, as “languages”, are far from being near to those of natural languages with respect to their elaborateness, quality and, unfortunately, efficiency.

Mű típusa: Folyóiratcikk - Journal article
Szerző:
Szerző neve
Email
MTMT azonosító
ORCID azonosító
Közreműködés
Papp-Varga, Zsuzsanna
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Szlávi, Péter
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Zsakó, László
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
NEM RÉSZLETEZETT
Szerző
Kapcsolódó URL-ek:
Nyelv: angol
Kötetszám: 35.
ISSN: 1787-5021 (Print), 1787-6117 (Online)
Felhasználó: Tibor Gál
Dátum: 05 Már 2019 16:28
Utolsó módosítás: 05 Már 2019 16:28
URI: http://publikacio.uni-eszterhazy.hu/id/eprint/3110
Műveletek (bejelentkezés szükséges)
Tétel nézet Tétel nézet